۱۳۹۲ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

تظلم خواهی خانواده اکوانیان از رئیس جمهوری ایران

در پی سخنرانی آقای “بزرگواری” نماینده کهکیلویه و بهمئی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران از “چماق لری” در سخنان خود استفاده کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شکل گرفت که در پی آن ۱۵ تن از شرکت کنندگان بازداشت شدند که پس از آزادی 13 تن از آنان رضا و طاهر اکوانیان که در آن تجمع شرکت داشتند کماکان در بازداشت بسر می برند .
لازم به ذکر است که رضا اکوانیان پیشتر نیز  در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اتهام «توهین به رییس جمهوری و رهبر در وبلاگ»، «شرکت در تجمعات اعتراضی تهران» ‌ و «ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات» از طرف قاضی طهماسبی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب یاسوج به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
وی که شاعر، داستان نویس و نویسنده وبلاگ «سالهای خوب سگی‌» میباشد، برای دومین بار حدود ساعت ۳ نیمه شب و در روز یکشنبه چهارم فروردیم ماه ۱۳۹۲ در پی‌ مراجعه ماموران امنیتی به محل سکونتش بازداشت شد.
آقای اکوانیان سرانجام پس از گذشت ۱۷ روز در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.
در بازداشت اخیر این وبلاگ نویس، گزارشات حاکی از شکنجه و ضرب و شتم شدید وی دارد.
خانواده ی این دو بازداشتی طی نامه ای که توسط تارنمای کمپین فعالان صلح در تبعید منتشر شده است از رئیس جمهور ایران آقای روحانی درخواست آزادی فرزندان خود را کرده اند .
متن این نامه به شرح ذیل می باشد :
با سلام و احترام
در شروع کار دولتی که همه ایران امید فراوانی به تدابیرش بسته اند، بل از این شرایط طاقت فرسا به ساحل آرامش گام نهند نماینده ای در خانه ی ملت و در حضور رئیس جمهور ، اعضای دولت و نمایندگان ؛ و در برابر میلیونها بیننده ی ایرانی الفاظی رو به کار برد که باعث سرافکندگی میلیونها هموطن لر شد.
عده ی قلیلی از مردم این شهر که مقیم تهران بودند بدون هیچ وابستگی گروهی در اعتراض به این اتفاق و طی اقدامی خودجوش بنا براین گذاشته اند که در کمال آرامش و به گوش شما و نمایندگان محترم برسانند که ما ” لرها نه به چماق بلکه به سادگی و صداقت شهره ایم ” که سریعا توسط پلیس امنیت دستگیر و در فردای آن روز جز دو نفر از آنان به نام های طاهر اکوانیان و رضا اکوانیان آزاد شدند.
پس از پیگیری های فراوان مشخص شد که این دو نفر در بند 209 زندان اوین تحت بازداشت هستند، تلاش و پیگیری های مکرر ما پس از چند روز حتی منجر به دانستن علت بازداشت ایشان هم نشد.
 آقای رئیس جمهور صحبت از احیای حقوق شهروندی و اخلاق همه ما را به دولت ” تدبیر و امید ” امیدوار نموده است و از شما تقاضا داریم با تدبیر خویش آزادی فرزندانمان را مهیا و نشان دهید که دولت شما شباهتی به دولت قبل در برخورد با شهروندان این آب و خاک ندارد.
 با احترام خانواده ی اکوانیان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر