۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

افزایش قیمت دلار نمایشی است

چند وقتی است که نرخ افزایش ارز در ایران باعث سر و صداهای بیش از حد شده است تا جایی که اکثرا کارشناسان و مردم قیمت آن را لحظه به لحظه کنترل می کنند . اما تا به حال شده است کسی بگوید که با این همه سرمایه و موجودی بانک مرکزی که در همین امروز اعلام شد که از مرز 331 هزار میلیارد تومان گذشته چرا نرخ ارز روز به روز در حال رشد است . البته تمامی کارشناسان می گویند که به خاطر تحریم هاست ولی من می گویم که خیر این گونه نیست بلکه این خود طرح دولت است برای پایین نگه داشتن ارزش واقعی پول کشور همانند کشور چین که ارزش پول خود را همیشه پایین نگه داشته است . آیا میتوان گفت که چین  جز کشورهای است که دارای اقتصاد بیمار و ضعیف است .
خیر اینگونه نیست و واقعا هم نیست ، افزایش قیمت ارز از طرفی برای نشان دادن این است که بگویند ما تحت تاثیر تحریم های جهانی هستیم ولی اگر در ایران زندگی می کنید می بینید که زندگی مردم کماکان ادامه دارد و حتی تفریحات خود را تعطیل نکردند چرا گرانی بوده است ولی نه به آن معنی که بگوییم مردم دیگر به نام شب خود محتاج هستند به هر حال زندگی ادامه دارد و مردم هم به زندگی خود ادامه می دهند و امیدوارند .
از طرفی دیگر هم ایران چون از دوستان صمیمی چین محسوب می شود همان راه آنها را در پیش گرفته و ارزش واقعی پول خود را پایین نگه داشته است البته برای رسیدن به موقعیتی همچون چین در حال حاضر نیاز به زمان و کمی سختی دارد ولی به هر حال این راهی است که سران ایران در پیش گرفته اند اگر بخواهیم واقع بینانه به آن نگاه کنیم برای اثبات آن مگر صحبت برداشتن 4 صفر از پول نیست اگر ایران پشتوانه نداشته باشد که نمی تواند این کار را انجام دهد و یا اگر بخواهم مثال بارز تری بزنم ایا کشور ایران از نظر اقتصادی و دارایی از ترکیه کمتر است که این کار را به راحتی نمی کند .
بهرحال این قیمت دلار در حال حاضر و مانورهای بیش از حد رسانه ها بر روی آن فقط جنبه تبلیغاتی دارد وبس و در زیر پرده مطمئنا قضایی هست که امیدوارم نتیجه ی آن به نفع مردم باشد البته این را هم بگویم که اگر این راهی را که من حدس میزنم درست باشد با رسیدن ایران به این مرحله دیگر هیچ کس توان ایستادن در جلوی این حکومت و سران را نخواهد داشت به هر حال امیدوارم که با این حدس و گمان ها به مردم ضرری نرسد . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر