۱۳۹۲ مرداد ۴, جمعه

معصومه 15 سال تبعید در پاکستان

پناهجو ، واژه ای که در سال های اخیر در میان اخبار و رسانه های زیاد به چشم می خورد . در واقع یک پناهجو برای حفظ امنیت جانی خود و داشتن یک زندگی آرام و بدون خطر به دنبال یک مامن مطمئن جهت گذارندان زندگی خود می گردد . در سال های اخیر کشورهای پناهنده پذیر شاهد افزایش تعداد پناهجویانی بوده است که به دنبال یک مامن مطمئن برای زندگی و خانواده خود می گردند . همانطور که از اخبار مطلع هستید حدود دو هفته ی پیش نیز خبر تاسف بار غرق شدن دو کشتی حامل پناهجویان در مسیر استرالیا در سطر اخبار آمد که ملیت این پناهجویان را بیشتر ایرانی ها و افغان ها تشکیل می دادند و کماکان نیز فرار انسان ها از سرزمین مادری خود برای یافتن یک مکان آرام ادامه دارد .
به گزارش کمپین فعالان صلح در تبعید ازدواج دختران ایرانی با اتباع افغانی پناهنده در ایران در بسیاری از مواقع ، منشاء بروز مشکلات مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی برای این خانواده ها بوده است.
معصومه دختر جوان ایرانی ، ساکن پاکستان یکی از قربانیان این نوع ازدواج و قوانین سخت و غیرانسانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مهاجرین افغان میباشد.
وی که از پدری افغان و مادری ایرانی میباشد به دلیل مشکلات پدر افغانش در ایران ، در 9 سالگی به همراه خانواده مجبور به ترک ایران به مقصد پاکستان میشود.
معصومه صفری در گفتگو با ونداد اولادعظیمی از مشکلات زندگی در پاکستان و عدم رسیدگی به وضعیت بحرانی این خانواده توسط کمیساریای عالی سازمان ملل و سایر نهادهای حقوق بشری ، اینگونه توضیح می گوید:
کمپین جهت حمایت از معصومه کلیک کنید 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر