۱۳۹۲ تیر ۲۴, دوشنبه

وخامت جسمی حال رضا شهابی و محمد جراحی از فعالین کارگری در مصاحبه با بهنام ابراهیم زاده



 رضا شهابی فعال کارگری دربند که در حال حاضر دوران محکومیت خود را سپری می کند از نظر جسمانی در وضعیت بدی بسر می برد و علیرغم وخامت حال وی مسئولان زندان از انتقال وی به بیمارستان جلوگیری می کنند . 
بنا به گزارش کمپین فعالان صلح در تبعید رضا شهابی در تاریخ 18 دیماه 90 پس از 23 روز اعتصاب غذا جهت درمان به مرخصی اعزام شدند که وی قبل از تکمیل دوره درمان خود با مخالفت اطلاعات و دادستانی به زندان بازگشت . وی پس از بازگشت به زندان از هر گونه مرخصی جهت درمان تا به امروز محروم بوده است این زندانی از مشکلات گردن و دندان رنج می برد که پس از بازگشت به زندان بیماری های وی با حالت اول بازگشت و رو به وخامت گذاشت است رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران در 22 خرداد ماه 89 بازداشت شد و ماهها در بند 209 زندان اوین در بلاتکلیفی بسر برد. نهایتا پس از 22 ماه حبس و آزار و اذيت در چهارم خرداد ماه در شعبه ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی دادگاهی برای وی تشکیل شد که در آن رضا شهابی و وکیل او تمامی اتهامات را رد کردند و خواستار اعلام حکم برائت و آزادی فوری رضا شهابی شدند اما در فروردین سال گذشته به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
اين حكم شامل يك سال زندان به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و پنج سال زندان به اتهام واهي تباني به قصد اقدام عليه امنيت ملي صادر شده بود.
همچنين در اين حكم، رضا شهابي، كارگر و عضو هيات مديره و مسوول مالي سنديكاي كارگران شركت واحد تهران، به پنج سال ممنوعيت از فعاليت نيز محكوم شده است. 
همچنین به گزارش کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری” سلامتی و جان محمد جراحی فعال کارگری و عضو این کمیته در خطر است. محمد جراحی که سومین سال حکم خود را در زندان تبریز می گذراند، به سرطان بدخیم تیروئید دچار شده است.
محمد جراحی که به همراه شاهرخ زمانی و تعدادی از فعالان دانشجویی طیف چپ تبریز، خرداد ماه ۱۳۹۰ بازداشت شده بود، سومین سال محکومیت خود را در زندان تبریز می‌گذراند.
وی به دلیل فعالیت‌های صنفی- سیاسی کارگری، به پنج سال زندان محکوم شده است.
 
در همین رابطه آقای بهنام ابراهیم زاده , دیگر کارگر زندانی که در مرخصی به سر می برد ؛ در گفتگو با ونداد اولادعظیمی , در رابطه با آخرین وضعیت این دو زندانی توضیحاتی را ارایه  می دهد:



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر