۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

افزایش نگرانی ها ی خانواده ی رضا شهابی فعال کارگری

رضا شهابی فعال کارگری که در حال گذراندن دوارن محکومیت شش ساله خود در زندان می باشد بار دیگر وضعیت جسمانی او رو به وخامت گذاشته و خانواده ی وی از وضعیت او ابراز نگرانی کرده اند .
رضا شهابی فعال کارگری در ماه های اخیر بنا به گزارش های رسیده در وضعیت بد جسمانی بسر می برد تا حدی که قادر به انجام دادن کارهای شخصی روزانه خود نمی باشد و به کمک همبندیان خود امور روزانه ی شخصی را انجام میدهد .
به گزارش کمپین فعالان صلح در تبعید با مصاحبه ای  که با یکی از همبندیان وی در بند 350 اوین داشته است وضعیت وی را بحرانی عنوان کرده است و همچنین اظهار کرده است که  به دلیل عدم حفظ تعادل رضا شهابی ، وی  به شدت زمین خورده و وضعیت او بر نگرانی ها بیش از پیش افزوده است.
متن کامل این مصاحبه به شرح ذیل می باشد :
” وضعیت جسمانی آقای شهابی به شدت وخیم است .روز گذشته آقای شهابی به دلیل عدم حفظ تعادل خود ، به شدت زمین خورده و وضعیت وی بر نگرانی ها بیش از پیش افزوده است.”
از سوی دیگر یکی از نزدیکان خانواده آقای شهابی در گفتگو با “کمپین صلح فعالان در تبعید” ، اطلاع داد که آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران،  نامه اعزام به بیمارستان وی را صادر کرده است ولی از زمان اعزام آقای شهابی اطلاع و اطمینانی نیست .
لازم به توضیح است که پیشتر نیز در وضعیت مشابهی نامه  دادستان برای انتقال اورژانسی آقای رضا شهابی به بیمارستان را در روز یکشنبه 13 آذر 1390 صادر کرده ولی تا مدتها از اعزام وی به بیمارستان خودداری شده بود و نهایتا 10 روز بعد از نامه دادستان روز چهارشنبه 23 آذر یک مقام قضایی در دادستانی  مستقر در زندان اوین، به خانواده ی رضا شهابی اعلام کرده بود که رضا به بیمارستانی نامعلوم منتقل شده است!
 همچنین یک مورد اعزام به بیمارستان این کارگر زندانی در سال 91 نیز موجب جنجال و نهایتا اعتصاب غذا و داروی وی ، پیش از درمان شده بود
اواسط آذر 1391 در پی رفتار ناشایست پاسیاری که همراه رضا به بیمارستان آمده بود و تهدید رضا به کتک توسط این فرد، رضا شهابی روز بعد و به هنگام ملاقات با خانواده اش اعلام کرد که در اعتراض به شرایط سخت زندان، عدم رسیدگی به وضعیت درمانی اش و اعتراض شدید به برخورد زننده ی پاسیار زندان اعتصاب غذای ترش را آغاز کرده است.
علیرغم صدور نامه اعزام به بهداری ، خانواده آقای شهابی اما با مرور سوابق گذشته ؛ همچنان نسبت به وضعیت سلامت آقای شهابی ابراز نگرانی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر